Descoperind Turcia – Limba

8 04 2009

Primul lucru care imi vine in minte cand ma gandesc la o tara straina sunt peisajele si atmosfera care o predomina. Apoi ma gandesc la limba care se vorbeste acolo si daca m-as putea descurca cu acutalele mele cunostinte. Desigur, cand m-am gandit la Turcia prima data mi-am imaginat plajele, caldura exagerata si stilul de lume arabica. Insa cand m-am gandit la ce limba se vorbeste acolo in mintea mea au inceput sa se creeze tot felul de sunete aiureaa tipice limbilor din orientul mijlociu si nu numai. Astfel ca m-am gandit sa ma informez putin despre acest lucru si sa caut (eventual sa si invat) niste expresii si cuvinte uzuale in limba turca.
Inainte de a incerca sa inveti turca, trebuie sa stii cateva lucruri de baza care tin de alfabet. Dupa sapte secole de alfabet arab, Turcia adopta in 1928 alfabetul latin. Prin urmare, alfabetul turcesc contine toate literele alfabetului latin plus literele ı ç ğ ş ö ü (primele două litere: rostite [î] şi [č], ca în „ce/ci”, iar al treilea semn este mut, de ex. Çobanoğlu, citeşte [ciobanolu]).

  • a b c ç d e f g ğ h ı i j k l m n o ö p r s ş t u ü v y z
  • A B C Ç D E F G Ğ H I İ J K L M N O Ö P R S Ş T U Ü V Y Z

De asemenea, cifrele si numerele din limba turca:
Bir(1) , iki(2), üç(3), dört(4), beş(5), altı(6), yedi(7), sekiz(8), dokuz(9), on(10), onbir(11), oniki(12) , yirmi(20), yirmibeş(25), otuz(30), otuzüç(33), kırk(40), kırkaltı(46), elli(50) , ellibeş(55), altmış(60), altmışiki(62), yetmiş(70), yetmişsekiz(78), seksen(80), seksenbir(81), doksan(90), doksanyedi(97), yüz(100), yüzdokuz(109), yüzellibir(151), ikiyüzonbeş(215), üçyüzotuz(330), bin(1000).

In continuare am creat doua tabele, unul cu expresii uzuale din limba turca si unul cu niste cuvinte, evident ambele traduse in limba romana.
Expresii:
expresii-uzuale-turca
Cuvinte:
cuvinte-turcesti


Acțiuni

Information

5 responses

30 10 2009
carmina

imi place la nebunie limba turca si m-ar interesa mai multe cuvinte in turca…astept noi lucruri…cuvinte..ș.a

18 12 2009
OanA

Sincer chiar gasesc ca e foarte practic acest mod de invatare a limbii turce si sincer chiar as vrea sa mai adaugi si alte expresi si cuvinte

10 05 2010
elena

e practic dar ar fi si mai interesant daca ar fi si audio

10 06 2010
cosmin

sen tükçe bilyorsun…ce insemna va rog?

14 07 2011
Alex

ma poate invata si pe mine cateva cuv in turca ? la microfon, sau cineva care este interesat sa invatam imprereuna online,prv me.

Lasă un răspuns

